Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Konin bez otwartej debaty. Piotr Korytkowski gotów, jego rywal nie

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościKolejna koninianka dała się oszukać. Straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

Kolejna koninianka dała się oszukać. Straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

Dodano:
Kolejna koninianka dała się oszukać. Straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych
oszuści grasują!

Kilka dni temu informowaliśmy o 79-letniej koniniance, która straciła blisko 30 tys. zł. Teraz ofiarą oszustów padła 50-latka, z której konta zniknęło ponad 90 tys. zł.

Oszuści stosują różne metody, żeby wyłudzić pieniądze. Najbardziej popularne są fałszywe linki oraz metody „na wnuczka”, czy „na policjanta”. Często też podszywają się pod pracowników banków lub doradców finansowych i pod pretekstem weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, czy inwestycji w kryptowaluty namawiają do zainstalowania aplikacji, dzięki której mogą kontrolować komputer lub telefon. W ten ostatni sposób oszukana została 50-letnia mieszkanka Konina.

- Na jej telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Podczas rozmowy przekazał kobiecie, że jej pieniądze są zagrożone i pod pretekstem ich zabezpieczenia, namówił 50-latkę do zainstalowania na jej telefonie aplikacji „QuickSupport APK”. Kobieta wykonała wszystkie polecenia, które przekazywał jej domniemany konsultant, a także zatwierdziła wszystkie otrzymane SMS-y z banku – informuje Sebastian Wiśniewski, rzecznik konińskiej policji.

Dopiero po zakończeniu rozmowy, 50-latka sprawdziła numer telefonu w internecie. Kiedy zorientowała się, że posługują się nim oszuści, zajrzała na konto bankowe. Okazało się, że zniknęło z niego ponad 90 tys. zł. Policjanci po raz kolejny ostrzegają i przypominają jak działają przestępcy:

  • Podczas rozmowy przekazują, że z konta zlecono podejrzany przelew lub zaobserwowano dziwną transakcję kartą albo podejrzane logowanie.
  • Szczegóły przelewu będą zmyślone: przestępcy podają fikcyjną kwotę operacji i nieistniejące dane odbiorcy.
  • Rozmowy mogą trwać długo, oszuści przełączają rozmowę do innych „konsultantów”, żeby stworzyć pozory prawdziwego kontaktu z bankiem.
  • Oszuści przekonują, że pieniądze znajdujące się na koncie bankowym są narażone na działanie przestępców oraz, by je zabezpieczyć należy zainstalować na swoim komputerze lub smartfonie aplikację TeamViewer Quick Support, Quick Support lub AnyDesk.
  • Mogą próbować wyłudzić od Ciebie kody BLIK lub nakłaniać do wypłaty gotówki,
    a następnie wpłaty na nieznane konto przy użyciu kodu BLIK pod pretekstem przekazania środków na bezpieczny rachunek.
  • Będą prosić o zatwierdzenie SMS kodów lub o ich kopiowanie do zainstalowanej aplikacji.
  • Dodatkowo, oszuści będą chcieli nakłonić Cię do podania danych niezbędnych do logowania na Twoje konto bankowe w serwisie internetowym, danych karty płatniczej lub Twoich danych osobowych.

„Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności, do których cię nakłania” – podkreślają mundurowi.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole