Skocz do zawartości

Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościTrzy oferty na autobus wodorowy. MZK Konin czeka na dofinansowanie

Trzy oferty na autobus wodorowy. MZK Konin czeka na dofinansowanie

Dodano: , Żródło: LM.pl
Trzy oferty na autobus wodorowy. MZK Konin czeka na dofinansowanie
Komunikacja miejska

Solaris Bus & Coach, Arthur Bus i PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy to firmy, które zgłosiły swoją chęć dostarczenia MZK Konin autobusu wodorowego. Ceny wszystkich oscylują wokół 3,6 mln zł.

Trzy firmy zgłosiły się w przetargu organizowanym przez Miejski Zakład Komunikacji na zakup autobusu wodorowego. Najtańszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo należące do grupy kapitałowej ZE PAK: PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy. Wynosi ona niecałe 3,6 mln zł. Pojazd zaprojektowany przez konińską firmę jeździł już zresztą po mieście w ramach testów latem ubiegłego roku.

Prawie 80 tys. zł droższą propozycję zgłosił Solaris Bus & Coach. To firma, która dostarczyła MZK Konin pierwszy autobus wodorowy. Pojazd nie stanowi jednak własności konińskiego zakładu, jest jedynie przez niego dzierżawiony.

Najdroższa okazała się oferta Arthur Bus z Wrocławia. To polska firma, za którą stoi niemiecki kapitał. Premiera ich pojazdu miała miejsce w zeszłym roku na targach w Niemczech. W przetargu MZK Konin firma zaproponowała za sprzedaż swojego autbusu ponad 3,7 mln zł.

Sam przetarg został ogłoszony bowiem MZK Konin stara się o pozyskanie dofinansowania na wykup obecnego autobusu wodorowego dzierżawionego od Solarisa. Pisaliśmy o tym już w październiku. Źródłem pieniędzy mogą być fundusze unijne, a poziom dofinansowania to 85%. Równolegle MZK Konin złożył wniosek na tych samych zasadach na zakup drugiego autobusu. Warunkiem było rozpisane przetargu.

– Umowa zostanie podpisana tylko wtedy, gdy Miejski Zakład Komunikacji w Koninie otrzyma dofinansowanie – zastrzegała w październiku w rozmowie z naszym portalem prezes Magdalena Przybyła. Wyniki naboru na pieniądze unijne mają być znane wiosną tego roku.

Weź udział w dyskusji
0/1000
0/28
KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE
Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.
Komentarze
Czy MZK przemyślała ten zakup? Ten nasz pierwszy autobus wodorowy pokazał, że go mieć to nawet marketingowo nie najlepsza sprawa jak pokazała nasza historia . Kpiny najpierw z braku stacji a później koszów tankowania wodorem. Koszty utrzymania takiego autobusu to znacznie trudniejsza sprawa. Koszty serwisu, awarii? My nic na ten temat jeszcze nie wiemy. Co z tego, że Unia dopłaci? Te pieniądze w każdym przypadku nie trafią do Konina (nie mamy fabryki autobusów).
Dodano: Autor: Josef Josef
Czy każdy rozumie, że zakup takiego autobusu z dofinansowaniem jest dużo niższy niż zakup smrodzącego diesla bez dofinansowania? Czy każdy rozumie, ze koszty awarii i serwisu sa w cenie bo to nowy autobus z gwarancją? Czy każdy rozumie, że firma jednego z oferentów jest zarejestrowana w Koninie i tutaj płaci podatki? No to teraz łatwiej sobie wyrobić zdanie
Dodano: Autor: Franz
@Franz a dlaczego od razu "śmierdzący diesel"? A to innych paliw czy rozwiązań już nie ma?
Dodano: Autor: Hmm
Może ktoś z MZK skomentuje kwestię podwyżki cen biletów od 1 lutego oraz dostępność karty mieszkańca Konina.
Dodano: Autor: Mieszkaniec
Podwyżki były i będą bo trzeba nie tylko wodorowy bełkot uprawiać ale i kabzy nierobom nabijać.
Dodano: Autor: Hmm
Czy "Mieszkaniec" ma w ogóle pojęcie, kto decyduje o cenach biletów w mieście? A o "dostępności karty mieszkańca" (cokolwiek "Mieszkaniec" ma na myśli) to o komentarz raczej trzeba poprosić Urząd Miasta niż MZK.
Dodano: Autor: Zbyszko z Malińca
Po co to komu? Naprawdę nie ma w mieście ważniejszych wydatków tylko nabijanie kabzy zębatemu Zygmusuowi??
Dodano: Autor: Hmm
Moim zdaniem ktoś szykuje sobie miękkie lądowanie po końcu kadencji. Najpierw 1mln za dzierżawę autobusu Solaris (jest jakiś bilans roczny, ile spalił, jakieś koszta eksploatacji etc?), a teraz zakup następnego. Dziwnie wygląda ta upartość na ekologiczne zakupy przy niespinającym się budżecie ...
Dodano: Autor: Eryk21
Wątpię aby ta dzierżawa się spłaciła. Miasto na bank jest w plecy na tym wodorowym autobusie.
Dodano: Autor: Hmm
Tomaszek55
To taka "przemyślana" polityka. Różnorodność taborowa, to się nazywa :) Kilka diesli, ze 2 elektryki, 3 wodorowe, 5 na gaz, 4 trolejbusy. Na koniec dokupią z 2 tramwaje.
Dodano: Autor: Tomaszek55
i parę rowerów na p***rnięcie
Dodano: Autor: luj
Ale ta nasza piotrunia rządzi tym miastem tylko autobus wodorowy wjedzie na ulice konina to ekipa zębatego zawita do naszego miasta ogłaszając jaki to ten konin nie jest super oczywiście wszystko za kasę mieszkańców bo mosty się sypią problemów z dobrymi miejscami pracy co niemiara no ale widać są inne priorytety dla włodarzy ja mam pytanie czemu autobus wodorowy jest produkowany w Świdniku a nie w koninie nawet zygmunt nie chcę tu stawiać fabryk które tak pięknie wpisywały by się w płynne przejście przez sprawiedliwą transformację dla (tylko z nazwy)zwalnianych pracowników ze paku.
Dodano: Autor: Xxxxxx
Czy pseudoeksperci krytykujący zakupy zeroemisyjnych autobusów wiedzą, że dotacje można otrzymać tylko na takowe ? Abstrah**ąc już nawet od wymogów ustawy o elektromobilności (o których zapewne większość tu komentujących nie słyszała), to zakup nowego autobusu spalinowego wychodzi dużo drożej, niż zeroemisyjnego z dotacją. No... chyba, że kupimy 30letnie Scanie, Many czy inne stare, śmierdzące graty z przebiegiem 3mln km (może Ikarusy, he, he, he) i cofniemy poziom taboru konińskiego MZK do ubiegłego wieku. Albo nie będziemy kupowali w ogóle żadnych nowych autobusów, a te obecne, które z biegiem czasu zaczną się psuć i będziemy mogli uroczyście zezłomować. Jeśli tego chcecie, to tylko pogratulować samopoczucia.
Dodano: Autor: Zbyszko z Malińca
PS. Fajne te gwiazdki. :) :) :) :)
Dodano: Autor: Zbyszko z Malińca
Tomaszek55
Tabor powinien być uzupełniany i wymieniany na nowszy. I tego nikt nie kwestionuje. Tylko trzeba to robić według pewnej koncepcji, strategii, a nie tak od od lasa do sasa. Troszkę tego, szczypta tego, a na koniec nie będzie niczego. Pamiętaj o zapleczu logistyczno-technicznym. Wybudowanie stacji tankowania wodorem dla 3 autobusów? Kiedy to się zwróci ? Autobusy elektryczne? Podobnie. Według mnie, najlepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie autobusów na CNG. Ale ja się mogę mylić.
Dodano: Autor: Tomaszek55
Tomaszek55. Autobusy na CNG też nie mają dotacji. Te są tylko na zeroemisyjne.
Dodano: Autor: Zbyszko z Malińca
Pamiętam jak choiniki plastikowe wprowadzali(ta sama metoda), albo opakowania plastikowe(identyko) lub budownictwo wielkopłytowe, okna plastikowe itd. Ciekawe jak wygląda bilans wyprodukowania takiego autobusu i potem jego zezłomowania ekologu? No dalej mądralo sypnij swoją wiedzą i cyframi. Wytłumacz mi jak to jest ,że cięgle produkuje się nowe lepsze sprawniejsze i opłaca się zmielić przetopić stary autopbus i wyprodukować nowy a potem zmusić nas (dotacjami)do zakupu nowego ekologicznego. Czy ten autobus jest ekologiczny(znasz sens tego słowa)?
Dodano: Autor: luj
Najpierw było ciebie IE na elektryki a teraz na wodór. Czy robiłeś jakieś wyliczenia ile w tej propagandowej "zeroemisyjności" jest faktycznie ZEROemisyjnosci? Czy tylko powtarzasz bełkot ekorerrorystow?
Dodano: Autor: Hmm
Też wziąłbym auto na dofinasowanie(czytaj cudze pieniądze inaczej kredyt), gdybym nie myślał, że moje dzieci (jak mnie już nie będzie) będą musiały to dofinnasowanie oddać. Czy nasi genialni Rzadzący naszym miastem liczą się z tym? Czy może "róbta co chceta" póki przy korycie. Przyatnki autobusowe z trawnikiem na dachu.....co tu powiedzieć ......
Dodano: Autor: luj
Nie zapomnij o 500+, 300+, 13, 14 i 15 emeryturach, dotacjach na węgiel, gaz, olej opałowy, dotacje do fotowoltaiki i inne granty. Czy Twój geniusz liczy się z tym, że nasze dzieci będą musiały te dofinansowania oddać? A co do trawników na przystankach to chyba im więcej zieleni tym lepiej. Wiele miast zaczyna takowe przystanki montować. Wolisz wszechobecną betonozę?
Dodano: Autor: Zbyszko z Malińca
Oni koszty mają gdzieś , bo to my ( mieszkańcy Konina ) zapłacimy za to COŚ . Bilety zdrożeją i już - żenada . Mają nas za dojną krowę - z kosztami się nie liczą , bo to mieszkańcy zapłacą a nie oni ( mają służbowe auta ). Tak samo za płatne parkowanie - to stwo i tyle.
Dodano: Autor: WACEK
Ekologiczne i tanie MZK, ekologiczny i tani PWiK, ekologiczny i tani MPEC, ekologiczny i tani MZGOK, ekologiczny i tani ZUO, ekologiczny, tani, przyjazny i otwarty na potrzeby mieszkańców magistrat, nadmiernie transparentny MTBS .... toż to tanie, piękne, nowoczesne, zadbane, świetnie skomunikowane ze światem i gminami ościennymi miasto. Czegóż malkontentom jeszcze brakuje by chcieli tu żyć i mieszkać???? (to moja nieodparta ironia i pytanie retoryczne)
Dodano: Autor: rachmistrz
Ja wiem czego. Żeby nie było podatków. Żeby wszystko było za darmo: komunikacja, imprezy, internet i telewizja. Żeby nie trzeba było płacić za śmieci, wodę, gaz, prąd i ścieki. Żeby powstał zakład pracy, który zatrudni 10 tysięcy osób, a który obsługiwały by roboty. No i aby praca była dobrze płatna. Wiem, brzmi jak ponury żart. Ale czy się mylę?
Dodano: Autor: Zbyszko z Malińca
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole